ПРОЕКТ!
Моля, коментирайте проекта - какво искате да се махне или добави.
ПРАВИЛНИК
ЗА ВЪТРЕШНИЯ РЕД
В ЕТАЖНАТА СОБСТВЕНОСТ
(по чл. 11, ал. 5 от Закона за управление на етажната собственост)
I. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл.1 Този правилник урежда отношенията между собствениците, ползвателите и обитателите на имоти в сградата в режим на етажна собственост, намираща се в гр. София, район Люлин, ж.к. Люлин 1, ул. 116, блок 005, вход В, по повод установяването, поддържането и контрола по спазването на вътрешен ред в сградата, поддържането на общите части на сградата и предвиденото по проект техническо оборудване към нея.
Чл.2 Собствениците, ползвателите и обитателите на имоти в сградата, членовете на техните семейства, както и посетителите са длъжни стриктно да спазват разпоредбите на Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС) и този правилник, по повод упражняване на правата и изпълнението на своите задължения.
Чл.3 Изпълнението на актовете на органите на Етажната собственост, включително обжалването им се осъществява по реда, предвиден в ЗУЕС.
II. УПРАВЛЕНИЕ НА ЕТАЖНАТА СОБСТВЕНОСТ
Чл. 4. Органи на Етажната собственост (ЕС) са:
1. общо събрание (ОС);
2. управителен съвет (УС)/управител.
3. контролен съвет (КС)/контрольор.
Чл. 5 (1) Общото събрание на ЕС може да приема решения по всички въпроси, касаещи вътрешния ред, ползването и поддържането на общите части и др., включително:
1. за приемане, изменение и допълване на правилника за вътрешния ред;
2. за избор и освобождаване на членове на управителния съвет (управител), касиер, членове на контролния съвет (контрольора);
3. определя размера на паричните вноски за разходите за управлението и поддържането на общите части на сградата, размера на паричните вноски във фонд ,,Ремонт и обновяване", приемане на годишен бюджет за приходите и разходите и одобряване на годишните отчети на управителния съвет (управителя), както и на контролния съвет (контрольора);
4. за извършване на ремонти, реконструкции, преустройства и други дейности в общите части на сградата, включително и по изпълнение на предписаните мерки в доклада към техническия паспорт, или на други предписания на компетентните органи.
5. за изменения в плана за извършване на ремонти, когато се налагат непредвидени разходи/или да упълномощи УС (управителя) да извършва такива при единодушно решение на УС, съгласно приетия годишен бюджет на ЕС;
6. за възлагане на дейности по поддържането на общите части на сградата на юридическо или физическо лице срещу възнаграждение, като определя и конкретните правомощия на управителния съвет (управителя), които могат да бъдат възложени за изпълнение на тези лица;
(2) Общото събрание не може да откаже приемане на решение за извършване на разходи, които са необходими за поддържането или за възстановяването на общите части на сградата;
(3) По решение на Общото събрание, на членовете на Управителния съвет/ Управителя/ се заплаща възнаграждение.
Чл.6 (1) Общо събрание на ЕС се провежда най-малко един път годишно.
(2) При организацията, свикването, провеждането и обявяването на взетите решения от Общото събрание се прилагат съответните разпоредби на ЗУЕС.
Чл.7 (1) Изпълнителен орган на етажната собственост е управителния съвет (управителя).
(2) Управителният съвет се състои от 3 /трима/ члена, които се избират за срок от 2 /две/ години.
(3) Членовете на управителния съвет избират от своя състав председател.
Чл.8 По отношение функционирането и правомощията на УС, както и при избор на нов УС се прилагат съответните разпоредби на ЗУЕС.
Чл.9 (1) Контролен съвет (контрольор) се избира за срок до две години и притежава правомощията, посочени в чл. 24 на ЗУЕС.
(2) Контролният съвет се състои от от 3 /трима/ члена, които избират от своя състав председател.
Чл.10 При смяна на председателя на УС /управителя/, съхраняваните документи, както и наличните финансови и други средства, включително банкови сметки и банкови карти се предават с Приемателно-предавателен протокол, който се приподписва от председателя на контролния съвет /Контрольора/.
Чл.11 Всяко семейство или домакинство е длъжно да участва поне с един представител в общите събрания и в мероприятията, организирани по решение на общото събрание.
III. УСТАНОВЯВАНЕ И СПАЗВАНЕ НА ВЪТРЕШНИЯ РЕД В СГРАДАТА
Чл.12 (1) Собствениците, ползвателите, обитателите и посетителите в сградата са длъжни да използват техническото оборудване в сградата, като асансьори, абонатна станция, електрическа инсталация и т.н., както и прилежащата към ЕС площ, в съответствие с този правилник и специалните указания и инструкции за тяхната експлоатация и стопанисване.
(2) При констатиране на аварии, повреди и/или разрушаване на инсталирано техническо съоръжение, части от сградата и/или прилежащата площ, незабавно следва да се уведомява председателя на ЕС или друг член на управителните органи с цел ограничаване на щетите и своевременно възстановяване на повредите.
(3) По начина, описан в предходната алинея се действа и при констатиране на щетите в отделен имот, с цел изясняване на причините за тяхното настъпване, предприемане на действия по тяхното отстраняване и предотвратяване на повторна повреда, доколкото това е възможно.
Чл.13 Собствениците, ползвателите, обитателите и посетителите в сградата са длъжни да не допускат замърсяване на общите части, местата за общо ползване и прилежащия терен около сградата. Ако определени дейности в тези пространства са предизвикали замърсяване, отпадъците трябва да се отстранят веднага след приключване на дейността.
Чл.14 Собствениците, ползвателите, обитателите и посетителите в сградата са длъжни да не допускат малолетни и непълнолетни членове на техните семейства или временно пребиваващи в имота им лица да извършват действия, които нарушават установените правила за вътрешния ред или водят до нанасяне на повреди в общите части на сградата.
Чл.15 (1) За поведението на посетителите, по повод спазване на установения с настоящия правилник ред, отговорност носят постоянните обитатели на етажната собственост.
(2) При повреждане на общи части, прилежаща площ или техническо оборудване от посетители, те носят солидарна имуществена отговорност с постоянните обитатели.
Чл.16 (1) Председателят на управителния съвет/управителят/, е длъжен да осигури денонощно заключване на входните врати, и по възможност монтирането на домофонни уредби или звънци в сградата.
(2) Собствениците, ползвателите и обитателите в сградата се задължават да заключват след 22.00 часа входната врата на сградата.
Чл.17 Управителният съвет/управителят/ е длъжен да създаде организация за незабавно отстраняване на снега по тротоарите и прилежащите площи към сградата, както и премахването на ледените висулки и създаващите пречки за преминаване на пешеходци натрупвания от сняг.
Чл.18 Собствениците, ползвателите и обитателите в сградата са длъжни да спазват стриктно задълженията си в изпълнение на създадената по чл.17 организация, съгласно уточнения график.
Чл.19 Председателят на управителния съвет /управителят/ или упълномощено от тях лице е длъжен да състави и води редовно „Книга на етажната собственост” по чл. 7 от ЗУЕС.
Чл.20 Собствениците, ползвателите и обитателите в сградата са длъжни да осигуряват вписването на всички обитатели в имотите в Книгата на етажната собственост, в 15-дневен срок от началната дата на обитаването.
Чл.21 Забраняват се свиренето, пеенето, шумния говор и увеселения, използването на озвучителни системи, на перални и съдомиялни машини, извършването на производствени дейности и ремонтни работи, които нарушават спокойствието на останалите обитатели, във времето от 22.00 ч. до 08.00 ч. и от 14.00 ч. до 16.00 ч. Изключения се допускат само с разрешение на председателя на управителния съвет /управителя/.
Чл.22 Изтупването на килими, дрехи и спално бельо да се извършва само на определените за тази цел места /прозорците на стълбищните площадки/.
Чл.23 Забранява са поставянето на недобре закрепени предмети на балконите и прозорците, застрашаващи сигурността и създаващи опасност за живота и здравето на гражданите.
Чл.24 Забранява се хвърлянето и възпламеняването на бомбички и други запалителни и избухливи предмети и смеси в и около сградата.
Чл.25 Не могат да се поставят вещи, строителни материали, леснозапалими опасни вещества, отпадъци и други предмети на стълбищните площадки, стълбите и други места за общо ползване.
Чл.26 Забранява се приютяването на бездомни кучета или други животни във входовете, стълбищните площадки и другите общи части на сградата.
Чл.27 Не се разрешава изливането на вода и изхвърлянето на отпадъци, цигари /фасове/, както и директното отвеждане на дим и газове през прозорците, балконите и стълбищата на сградата.
Чл.28 (1) Забранява се изхвърлянето в канализацията на вещи, строителни материали, отпадъци, течни опасни вещества, моторни масла и други нефтопродукти и др.
(2) В случай на установяване на причинителя на запушването или повреждането на канализацията, разноските за възстановяването й са изцяло за негова сметка.
Чл.29 Забранява се в мазетата да се съхраняват лесно запалими материали, ако не са спазени противопожарните правила.
Чл.29 Забранява се в мазетата да се съхраняват лесно запалими материали, ако не са спазени противопожарните правила.
Чл.30 Забранява се лепенете и поставянето на агитационни и рекламни материали на входната врата, стените и вратите в сградата от физически или юридически лица.
Чл.31 Забранява се спирането на автомобили пред входа на сградата. Забранява се спирането на автомобили и на подхода към сградата по начин, който пречи на преминаване на други автомобили. Пред сградата може да се спира само с цел товарене или разтоварване на багаж, за не повече от 15 (петнадесет) минути.
Чл.32 Освобождават се от заплащане на консумативни разходи за асансьор обитателите на жилища до третия етаж включително, при съгласие на всички собственици от съответните етажи и осигуряване на фактическа невъзможност за ползване на асансьора от тях.
Чл.33 Общото събрание на етажната собственост може да установи и други мерки или ограничения с цел да се гарантират тишината, спокойствието, безопасността и редът в сградата.
Чл.34 Чистотата в сградата се поддържа от чистач /хигиенист/, нает от управителния съвет /управителя/.
IV. КОНТРОЛ И НАКАЗАНИЯ
Чл.35 (1) Всички собственици, ползватели и обитатели в сградата, са задължени да внасят определените от общото събрание месечни парични вноски до 25-то число на текущия месец.
(2) При закъснение, повече от 1 месец върху дължимата сума се начислява лихва в размер на 10% на месец.
Чл.36 Собственик, ползвател и обитател в сградата, който наруши правилата за вътрешния ред в етажната собственост, установени с този правилник, и създаде безпокойство, по-голямо от обичайното, за другите собственици и обитатели, се наказва с глоба от 80 до 200 лв., когато е физическо лице, или от 200 до 500 лв., когато е юридическо лице.
Чл.37 Установено нарушение на разпоредбите на чл.30 от настоящия правилник се наказва с глоба от 80 до 200 лв., когато е физическо лице, или от 200 до 500 лв., когато е юридическо лице.
Чл.38 (1) Собственик, ползвател и обитател в сградата, който отказва да заплаща паричните вноски за разходите за управлението и поддържането на общите части на сградата и паричните вноски във фонд ,,Ремонт и обновяване" се наказва с глоба от 80 лв., която не го освобождава от заплащането на вноските.
(2) Ако собственик, ползвател и обитател в сградата системно отказва да заплаща паричните вноски за разходите за управлението и поддържането на общите части на сградата и паричните вноски във фонд ,,Ремонт и обновяване" се наказва с глоба от 200 лв., която не го освобождава от заплащането на натрупаните вноските.
Чл.39 Налагането и събирането на глобите и обжалването на решенията за тяхното налагане се извършват по реда на чл. 57 от ЗУЕС.
V. ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§1. Настоящият Правилник е приет от Общото събрание на етажната собственост, проведено на __.__.2012 г. с протокол № 01/__.__.2012 г.
§2. С подписването на настоящия правилник всички собственици, ползватели и обитатели в сградата декларират, че са запознати с разпоредбите му и безусловно ги приемат.
УПРАВИТЕЛЕН СЪВЕТ:
Председател на УС:
Членове: 1.
2.
